فاطمهفاطمه، تا این لحظه: 12 سال و 7 ماه و 21 روز سن داره

بهترین هدیه زندگی

چهل روزگی

1390/8/6 11:53
نویسنده : مامان
61,313 بازدید
اشتراک گذاری

مبارک مبارک چهل روزگی مبارک

عزیزم www.smilehaa.orgخیلی مسرور و شادمانم که چهل روز ابتدایی زندگیت به خوبی سپری شد و تا امروز بجز کمی نفخ و اندکی جوش مشکل خاصی نداشتی.چهل شبانه روز با تو بودن برایم یه دنیا زیبایی به همراه داشت.گذشت ولی تمام ثانیه ثانیهاش برام خاطره شد. لحظه لحظهاش برام دوست داشتنی و عزیزه ،در این روزها زل زدن به تو رو با هیچ چیزی عوض نمی کردم تماشای دستها و انگشتهای کوچولوت که میتونی هزاران فرم درشون بیاری و نظر من و بقیه رو به خودت جلب کنی

عاشق لبخندت هنگام شیر خوردنم،دیونه کنجکاویاتم وقتی به یه نقطه خیره میشی منم کوتاهی نمیکنم و برات میگم که داری چیو میبینی،این وسیله چیه،چیکار میکنه و...

می میرم برا درک بالات چون صدای نازتو برات ضبط کردم وقتی آروم نیستی برات پخش میکنم،کاملا آروم میشی و گوش میدی شاید فکرمیکنی نی نی دیگه ای داره باهات حرف میزنه الهی فدای هوش و ذکاوتت بشم

من و مامان جون تو این روز مبارک ششمین حمامتو انجام دادیم و بعد از حمام  تو خواب داشتی می خندیدی که فوری ازت عکس انداختم

بابایی هم از ماموریت تماس گرفت و ٤٠ روزگیتو تبریک گفت

 مامان جون حلوا درست کرد،من و خاله عاطفه هم تزیینش کردیم

   

 

 عصرم بابایی از ماموریت برگشت ،بعدش مامان فریده و عمو امید واسه تبریک چهل روزگیت دیدنت اومدن

دیشب برای اولین بار ازت"غ"شنیدم خیلی خوشحال شدم امروزم منتظر بودم بازم تکرار کنی ،ناامیدم نکردی و یه بار دیگه در حضور من وبابایی "غ"گفتی

البته ناگفته نمونه که چند روزه همش دارم برات غ غ غ غ میگم نه فقط من بلکه بابایی،خاله ها،مامان فریده و همه و همه تو تکرار "غ "و" اغو" که استارت تکلمته بهت کمک میکنن ممنون از همگی

  

  توی ادامه مطلب برات از رسم و رسومات قدیم ایرونیها در روز چله نوزادان می نویسم که بدونی ولی یادت باشه که این رسم بین نسل جدید جایی نداره

دهخدای بزرگ یکی از معانی واژه ی "چله" را چهل روز اول زندگی نوزاد می داند و برای چهل روزگی، مراسمی مرسوم است؛ از آن جمله حمام است که با کاسه ی چهل کلید، روی سرش آب می‌ریزند، (یک کاسه برنجی که دور تا دورش چهل کلید کوچک آویزان است)، ولیمه می‌دهند، برای سلامتی و آینده ی خوش نوزاد، دعا و نیایش می‌کنند و شعر می‌خوانند. شاید قدیم ها اگر نوزادی تا چهل روز دوام می‌آورده یعنی اینکه به سلامتی رفت تا چهل سالگی!  و مشکل جدی نخواهد داشت و برای همین، چهل روزگی مهم بوده است. چله نشینی هم رسمی است و برای خود حکایت ها دارد و آن چهل روز گوشه گیری و عبادت است.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (16)

سلیمه
9 آبان 90 21:24
نازی چه لبخند قشنگی. انشالله در کنار سلامتی، شاد بودن رو تجربه کنی کوچولوی مامانی
رحمت طاهری
9 آبان 90 23:45
تا تاریخ8/9 عکسا ومطالبو چک کردم جالب بود یادت نره زیاد سخت نگیری راحت باش سایتهای تربیت کودک وپس از زایمانو سرچ کن


عارفانه
10 آبان 90 11:20
عزیزم مبارک باشه - انشاءالله تولد 40 سالگی فاطمه جون
بابا فرنيا
11 آبان 90 11:12
سلام
دختر خوب و تپلي داريد زمستوني زياد مواظبش باشيد.
ممنون از پيام تسليتي كه داده بوديد
خوش باشيد


مامان صدف
11 آبان 90 13:03
چهل روزگیت مبارک فاطمه جونی
مامان نفس
11 آبان 90 15:30
هزارماشاله.به این نازنین دختر ناز نازی انشاله همیشه تنش سالم باشه....خیلی این دوران شیرینه...حتما صدای گریه و خندشو ضبط کن بعدا که بزرگ شد خیلی برات جالب میشه....من که دلم لک زده واسه نوزادی دخترکم....خدا همه فرشته ها رو در پناه خودش حفظ کنهههههههههههه


ممنون عزیزم
مامان اسراواسما
13 آبان 90 13:01
پس خانم کوچلو وارد دومین ماهش شده تبریک میگمتا چشم بهم بزنی بزرگ شده مامانیواینا هم برای فاطی جون ومامانی گلشبه ما هم سر بزن
مريم
14 آبان 90 17:46
وبلاگ خيلي قشنگ و زيبايي
مامان نفس
15 آبان 90 12:50
عزیز دلم خیلی خوشحالم کردی بهم سر زدی منم با افتخار فرشته نازنینمون رو لینک کردم بوووووووووووس


بهار(مامانی شهراد)
15 آبان 90 16:13
________________.-'.....&.....'-. ________________\.................../ _______________:.....o.....o........; ______________(.........(_............) _______________:.....................: ________________/......__........\ _________________`-._____.-' ___________________\`"""`'/ __________________\......,...../ _________________\_|\/\/\/..__/ ________________(___|\/\/\//.___) __________________|_______| ___________________)_ |_ (__ ________________(_____|_____)آپم گلم بیا پیشمون
مامان اسرا واسما
15 آبان 90 16:37
عید قربان، عید ذبح میوه ی دل ابراهیم و ایثار سبز اسماعیل عید بر آمدن انسانی نو از خویشتن خویش، عید رهیدگی از اسارت نفس عید لبیک به دعوت حق بر شما مبارک . . .
مامان پریاگلی
15 آبان 90 20:17
___________**__**_____* __________ ___________***_*__*_____* _________ __________****_____**___****** ____ _________*****______**_*______** __ ________*****_______**________*_** ________*****_______*_______* _____ ________******_____*_______* ______ _________******____*______* _______ __________********_______* ________ __***_________**______** __________ *******__________** _______________ _*******_________* ________________ __******_________*_* ______________ ___***___*_______** _______________ ___________*_____*__* _____________ _______****_*___* _________________ _____******__*_** _________________ ____*******___** __________________ ____*****______* __________________ ____**_________* __________________ عیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدتون مبارکـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مامان پریاگلی
15 آبان 90 20:17
عزیز دلم انشاالله که همیشه تنت سالم و دلت خوش باشه
مامان نفس
15 آبان 90 21:35
سلام عزیزم عیدت مبارک دلت شاد و لبت همیشه خندون و روزگارت همواره عید منم با تبریک عید آپم.بوووووووووس
زهرا از نی نی وبلاگ213
5 شهریور 91 13:21
جالب بود من این آب ریختن با کاسه چهل کلیدو خیلی دوست داشتم اما همچین کاسه ای مامانم پیدا نکرد!


آره عزیزم
مینا
21 اردیبهشت 94 20:46
مامانیایه مهربون دوستون دارم من هنوز مامان نشدم 18 سالمه ولی عاشق نی نی ام حستونو درک میکنم دسته همه مامانارو میبوسم که همتون یه دنیا مهربونید.عاشقتونم مامانیا ایشالا نی نی همتنون سالم و موفق باشن بووووس