فاطمهفاطمه، تا این لحظه: 12 سال و 8 ماه و 3 روز سن داره

بهترین هدیه زندگی

کنفرانس عزت نفس

1392/7/30 14:25
نویسنده : مامان
470 بازدید
اشتراک گذاری

با پیامکی سخن آغاز میکنم

مهر پایان است

نکند مهر تو با تقویم است

نه...

من زتقویم دلت با خبرم

همه ماهش مهر است

همه روزش احساس

زنده باشی ای دوست

عزتت افسون باد

تقدیم به همه اونایی که لایق واژه "دوست" میباشند

٣٠..........................................مهر

سلام دختر پر مهرم، عزیزم صبح حول و حوش ساعت ٧:٣٠ بود که خواب و بیدار بودی منو با مانتو و خوش تیپ خندهدیدی و گفتی: کجا میخوای بری؟

_اداره بابایی امروز کنفرانسه، با هم میریم و...

خوابت پرید و بیدار شدی و دست ورویی شستی و ...

_ شیرکاکاییو میخوری؟

_ نه نمیخورم، بابایی بیاد

ساعت ٨ بابایی اومد دنبالمون رفتیم در واقع بابایی تو راهرو بیرون سرگرمت کرد تا من گوش دادم موضوع جلسه عزت نفس بود با حضور خانوم دکتر مهنوش هدایتی که از تهران آمده بودند

بسیار مفید بود. برگشتیم مرغ خوردیم(مرغشو صبح زود پخته بودم وقتی برگشتیم کته هم واست آمده کردم). تقریبا مرغ خالی خوردی

عکست در حالی ه اخیرا دارم عادتت میدم به دستمال سفره پیش ازاین بارها این تلاشو کرده بودم ولی بی فایده بود دوباره تلاشمو ازسر گرفتم هر روزیکی خودم یکی شما و عوض میکنی و... اما خوبه دیگه کمتر لباسات کثیف میشه.

بعدشم می دوغ با خرما خوردیم(نیم کله خوردی فقط) چون شیرینی به هضم غذا کمک میکنه میارم که بخوری هر چند اندک

بعدش یه راس رفتی تو رختخوابت بوست کردم و جلوی خودمو گرفتم که پیشت نمونم که تنهایی بخوابی، یه کم بابایی بیاد بابایی بیاد گفتی و از شدت خستگی خوابت برد.

 

آنچه از جلسه برداشت شد:

اولا که عزت نفس سه عامل درش دخیله! خانواده همینکه در طول عمرمان مخصوصا در سال های اولیه به ما برچسب مو فرفری یا قد کوتاه یا تنبل یا... میزنن یا برعکس خوشگل زرنگ باهوش و...دوم مدرسه: با مثال توضیح میدم اینکه آیا در مدرسه هم دوستان به سمتمان می آیند، معلم به عنوان بی انظباط میشناشتمون یا...

سوم الان حضور ذهن ندارم

به خودتون امتیاز بدین هرموردو که داشتین

افراد با اعتماد بنفس بالا

١خودشونو دوست دارن و به خودشون احترام میزارن

٢ انعطاف پذیرن میدونن هیچ چیز مطلق نیست

٣ شنونده خوبی هستن

٤ انتقاد پذیرن

٥ کمال گرا نیستن یعنی یه هدفو واسه خودشون در نظر نمیگیرن و نمیگن یا اون یا هیچ چی

٦ مدام تایید دیگران نمیخوان

٧ علاقه وافر به یادگیری دارن و ز به دست آوردن اطلاعات بیشتر سیرنمیشن

٨ رو معنویات خودشون کار میکنن

٩ اشتباهات خودشونو میپذیرن

١٠ مسیولیت رفتار خودشونو میپذیرن و مدام تقصیر دیگران نمی اندازن

١١ در مورد اختلاف سلیقه دیگران با خودشان به این نتیجه رسیدن که دیگران نظر خودشان را میگویند و این اختلاف ها املا طبیعی است

١٢ نقاطقوت و ضعف خودشونو میدونن ودرصدد اصلاح برمیاند یا تقویت آنها

١٣ عاشققققققق خودشونن

١٤ کسی رو تحقیر نمیکنن

١٥ خودشان را دانای کل نمیدونن و ازدیگران کامنت و هشدار و تذکر میپذیرن

١٦...

عزت نفس نسبی است با مثال روشن میکنم مثلا در مقابل کسی که تحصیلاتش از ما بیشتر است احساس ضعف کنیم یا برعکس در مقابل کسی که ماشینش از ما پایین تر است احساس خوبی داشته باشیم

راجع به نهضت آهستگی ه میتونید تو اینترنت مطالعه کنید

*ما موجودات رویزمین فقط از لحاظ آدمیت مشابه همدیگه هستیم و لاغیر

و هزاران نکته دیگر

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان فهیمه
7 آذر 92 11:08
با سلام،مطلب مفیدی بود خیلی ممنون