فاطمهفاطمه، تا این لحظه: 12 سال و 7 ماه و 20 روز سن داره

بهترین هدیه زندگی

مرواریدات مبارک صدف کوچولو

1390/10/24 19:00
نویسنده : مامان
840 بازدید
اشتراک گذاری

امروز اربعین حسینی است

 

 

اربعین حسینیکاروان خاطرات، بازگشته است از جایی که چهل روز گذشته است از ماتم‎های سرخ، از عطش‎های پرپر شده .این آتشیادها، چهل روز چون اسبان تاخته‎اند بر پیکر صبر آنان .بازماندگانِ حادثه تیغ و تاول، رسیده‎اند به نقطه‎ای از آغاز؛ به نگاه‎های در خون شناور، به گلوهای بریده شده در دلِ تشنگیِ دشت

 من و فاطمه  به همراه مامان فریده به عزاداری رفتیم بعد از اینکه به خونه برگشتیم آقا امین صدام کرد و گفت بیا که دندونهای شیری وروجکم در آومده منم با هیجان اومدم و دیدم که بله، دندانهای ١ و ٢ سنترال پاینیش نیش زده خیلی با مزه بود اینجوری بهم نچسبید رفتم چراغ قوه اوردم و حسابی نگاه کردم و ذوق کردم الهی بمیرم ، میدیدم چند وقته از درد تو خواب و بیداری گریه شدید گریهمیکنه و مدتیه آب دهانش جاری میشه و انگشتهاتو با شدت می جوه.

  البته حدس میزدم و از چند روز پیش دندانگیرتو بهت دادم  امروز مقاله ای میخواندم که نوشته بود مقدمات دندان در آوردن در رحم مادر فراهم میشه زمان نیش زدن دندان بستگی به زنتیک،تغذیه مادر و... دارد شاید به دلیل شیر، ماست و کشک فراونیکه در دوران بارداری تا به الان مصرف کردم

مبارک باشه خانوم گل امیدوارم که  همه دندونات به راحتی در بیاد

کارمنم شروع شد باید مسواک انگشتی بگیرم و بعد از شیر خوردن تمیزشون کنم آخه باید تا 5_6 سالگی دوام بیارن چون پوسیدگی و شکستگی دندان های شیری نه تنها باعث اختلال درجویدن و هضم غذا شده ، بلکه زمینه ساز خراب شدن دندان های دایمی نیز می شود من سعی خودمو در مراقبت از مرواریدای خوشگلت می کنم امیدوارم باهام همکاری کنی

واما خشکی پوست صورتت صبح ساعت ١٠ رفتیم مطب دکترت(آقای موحدی)

کرم فرانسوی تری اکسرااون تجویزکرد و دلیلش رو گرمی دونستند و گفتند که باید از خوردن غذاهای با طبع گرم ، کاکائوو...پرهیز کنم و عرق ترنجبین به شما بدم

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)