فاطمهفاطمه، تا این لحظه: 12 سال و 7 ماه و 17 روز سن داره

بهترین هدیه زندگی

30 ام تیر

1392/4/30 16:10
نویسنده : مامان
432 بازدید
اشتراک گذاری

سلام بیمبو بیمبو بیمبو

عزیزم از جمعه که تبلیغ کیکی بیمبو از عمو فیتیله هاشنیدی همچنن تکرار میکنی:بیمبو بیمبو بیمبو

عزیزم امروز ساعت ١٠:٣٠ از خواب پاشدی. و خداروشکر خوب خوابیده بودی و میشه گفت سرحال پاشدی و عدسی واست درست کرده بودم گذاشتم جلوت با گوشت کوب،شروع به کوبیدن کردی و خیلی کم (شاید دوقاشق مربا خوری) خوردی. بعدش گفتی برش دار و گفتم سیر شدی برشدارم. و منم مث هر روز که با ترفند بهت میدادم بهت ندادم و دوست دارم کمکم خودت عادت به خوردن کنی. دیروزم واسه دادن ناهارت خیلی اذیت شدم آخرشم میلت نبود و نخوردی. عزیزم بعدش پاستیل خواستی و بهت دادم و جن تا خوردی بعدش بستنی خواسی و بهت دادم و کاکایو روشو خوردی و منم هیچی نگفتم و بعدش سفره پهن کردم و پوپتاتو نشوندم و غذاتو تو کاسه ریختم(دمپخت گوشت) و قاشق جدیدی آوردم و گفتم بیا بخوریم و به مهمانها غذا بدیم. خودت برداشتی و دوقاشق خوردی فقط همین. بعدشم پسه خواستی و خوردی و اینم ازروزی که خودم بهت به اجبار غذا ندادم همش شد پاستیل و بستنی و پسته

ای خدی بزرگ خودت این دخترو به سمت غذا مایل و مشتاق کن

چون بزرگ شدی دیگه نمیخوام دهنت کنم خودت همانطور که میتونی سالاد بخوری باید غذا هم بخوری. فهم و درکت بالا رفته نمیخوام متوجه بشی که اینقد برام مهمه که غذاتو بخوری.

فقط نگران این موضوعم که اگه غا نخوری ضعیف میشی اگه ت حالا هم نمیخوردی و خودم مصمم بهت میدادم علتش همین بوده

دوستان گلم اگه در این زمینه تجربه ای با کودکانشون داشتن ممنون میشم راهکاراتونو در اختیارم بزارین

بعدشم لالا کردی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (2)

مامان كيان
7 مرداد 92 18:49
عزيزم سعي كن دو ساعت قبل از ناهار تنقلات بهش ندي و تا گرسنه شه و غذا بخوره بعد هم زياد حساسيت نشون نده .


سلام ممنوووووووووووون اصلا تنقلات جز برنامه ما نیست و در طول روز اصلا مصرف نمیکنه
آره جدیدا سعی کردم حساسیتمو کمتر کنم
الهه
8 مرداد 92 9:59
سلام عزیزم

این پست رو که خوندم فقط یه چیزی به نظرم اومد. معده بچه ها خیلی کوچیکه و چیزایی مثل پاستیل و مخصوصآ بستنی اونو پر می کنه و یه سیری کاذب میده. پسته هم که به عقیده من خودش غذا محسوب میشه انقدر سنگینه!
بچه ها خیلی باهوشن. وقتی فاطمه می بینه که اگه غذاش رو هم نخوره بعدش شما بهش هر چه تنقلات بخواد میدی و گرسنه نمی مونه خب علاقه ای به خوردن غذا نشون نمیده!
یه کم تنقلات رو از جلوی دستش بردار. و اگه ازت چیزی خواست فقط غذای اصلیش رو بهش پیشنهاد بده. فعلآ تا یاد بگیره که غذاش رو باید کامل تموم کنه بد نیست که بشقاب غذاش تا وقتی خالی نشده روی میز یا سر سفره بمونه. براش کم بریز تا از تموم کردنش خوشحال بشه و غذا مثل یه کوه به نظرش نیاد که هر چی می خوره بازم تموم نمیشه.
امیدوارم غذا خوردنش بهتر بشه چون می دونم یکی از دغدغه های بزرگ مادر همین غذا خوردن کودکشه


لام عزیزم آره دقیقامنم حجم غذای درون بشقابشو خیلی کم اختیار میکنم که تشویق بشه و زده نشه و...
و در طول روز اصلا از تنقلات و... خبری نیست و به هیچ وجه بهش نمیدم و معمولا خودشم راغب به خوردن این چیز ها نیست امروز هم که دیدی استثنا بوده و روزهای بعدش متوجه شدم که علت بهانه گیریاش گلو درد بودهفقط مشکلم اینه که غذا نمیخوره